Tags:
Het gaat erom dat je meerwaarde biedt ten opzichte van de 'gratis' alternatieven. Next doet dat prima door verdieping, invalshoeken, cartoons (iets minder dan eerst nu) en je het gevoel geven dat je erbij betrokken bent. Online zijn ze overgestapt naar een commentaar-blog ipv herhalen wat in de krant (en elders) staat. Hoewel ik wel vind dat 'unieke content' van de krant ook online terug te vinden moet zijn. desnoods achter een login voor abonnees van betaalde offline versie.Wim,
Ga je als krant dan niet te veel van je pad af? Oftewel: geldt het credo schoenmaker blijf bij je leest dan niet meer?
Johan
Wim: ik ben het met je eens dat kranten meer interactie moeten bieden. Als ik zie hoe men dat in Vlaanderen doet ... Dat is denk ik niet wat jij bedoelt. Ze bieden boeken, cd's, DVD's tegen een goedkope prijs aan of leuke dingen voor de kinderen. Leuk voor de lezer, maar ik krijg er niet echt meer een gevoel van een band met de krant mee.
Ik herinner me dat de Volkskrant een paar jaar geleden vrijgezellenfeesten organiseerde. Dat komt meer in de richting van jouw voorbeeld van de Libelle Zomerweek.
Herman: betalen voor nieuws, daar geloof ik niet in. Mensen krijgen het nieuws nu al overal gratis mee en wie wil er betalen om een uitgebreid artikel te lezen? De meeste mensen, en zeker de jongeren, zijn tegenwoordig sowieso meer gewend aan het koppensnellen.
Welkom bij
Nederlands MediaNetwerk
Nieuwsbrief
Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox
Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)
Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief
Stuur ons uw persberichten!
Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar
info@nederlandsmedianieuws.nl
Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws
230 leden
200 leden
168 leden
159 leden
153 leden
114 leden
110 leden
104 leden
95 leden
88 leden
83 leden
82 leden