Nederlands MediaNetwerk

Wat waren de Communicatie Momenten van het Jaar?

Morgen publiceer ik in Communicatienieuws een serie artikelen over de Communicatie Momenten van het Jaar. Je bent hierbij van harte uitgenodigd om in de vorm van een (mini-)essay jouw communicatie business moment - of momenten - van het jaar in te sturen.

Dat kan van alles zijn: een beslissend moment, een ontwikkeling, een introductie, een publicatie, een campagne, een televisie fragment, een gewonnen of verloren pitch, een prijs, iets heel persoonlijks - anything goes, als het maar met communicatie te maken heeft.

Je kunt jouw (mini-)essay plaatsen als reactie in dit forum, dat kan als posting in jouw blog op het Nederlands MediaNetwerk en dat kan ook per e-mail naar bas@basvlugt.nl

De deadline is dinsdagochtend - 29 december - 10:00 uur

Dank!

Bas Vlugt

Weergaven: 311

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Mijn communicatiemoment speelde zich af in de laatste helft van dit jaar. Ik had aan verschillende professionals gevraagd welke afdeling zich het beste kan ontfermen over het Employer Brand. Het betrof een onderwerp wat flink in de belangstelling stond!
Het gros van de vakgenoten vindt dat het Employer Brand een gezamenlijke verantwoordelijkheid betreft van Marketing, Communicatie en HR, en wat ook door een gezamenlijk initiatief opgepakt moet worden. Dit is voor organisaties best lastig in te vullen, zo lieten de professionals weten. Alles draait om samenwerken en samen communiceren. Hoe kunnen verschillende disciplines constructief samenwerken, zowel op voldoende strategisch als op operationeel niveau? Deze vraagt boeide en boeit mij nog steeds. Graag wil ik hier – middels een samenwerking – vorm en inhoud aan geven.
In dat kader ben ik samen met René Ravestein, directeur van het bureau Ravestein & Zwart, initiatiefnemer van HR-communicatie, http://hr-communicatie.ning.com. Wij zijn in november 2009 een platform gestart met als doel de interactiviteit tussen vakgenoten te bevorderen, kennis te delen en te streven wij naar een inspirerende verbinding tussen de vakgebieden HR en Communicatie.
Inge Beckers
Wij nodigen professionals uit om hun ervaringen te bloggen op het HR Communicatie Netwerk!
Inge Beckers
Het communicatiemoment van 2009: de toespraak van Koningin Beatrix na de ramp in Apeldoorn. Voor mijn gevoel liet ze zichzelf van een kant zien die we nog niet eerder hebben mogen zien.

Voor ons als Nul40 Media Services was dat Eindhovens Trots van de maand Mei worden met de ideële campagne Houdebusknus.nl. Dit was nooit mogelijk geweest zonder de belangeloze steun van zoveel (media)partijen in Nederland. Geweldig dat zoveel mensen zich verenigden met het doel buschauffeurs, conducteurs en andere (mishandelde of negatief bejegende) dienstverleners een hart onder de riem te steken. Nogmaals dank aan eenieder die deze campagne tot een succes heeft gemaakt! En getuige het bericht vanmorgen in Spits (conducteur zonder aanleiding mishandeld in Rotterdam) is deze bewustwording nog steeds hard nodig!
Super Elly!
Het is het leukst en het meest effectiefst om op een ontspannen manier te netwerken.
Dat kan alleen als je plezier hebt in wat je doet.......en weet wat je kan en niet kan.

Elly Peijs-Stoppelman zei:
Mijn communicatiemoment(en) van 2009
In 2007 ben ik als freelancer gestart met mijn tekstbureau en natuurlijk ging ik netwerken, want ik wilde graag in contact komen met andere ondernemers. Ervaringen uitwisselen, van anderen leren, dat leek me nuttig en leuk. Dat bleek ook zo te zijn. Wat ik helemaal nooit had bedacht, maar wat op de nieuwjaarsborrel van de KvK dit jaar gebeurde: ik kwam daar mensen tegen, die ik via netwerken had leren kennen! Dat is me sindsdien op elke meeting wel overkomen en het geeft me een goed gevoel deel uit te maken van een collectief van diverse disciplines, die elkaar aanvullen en versterken.
Ik heb mijn communicatiemomenten in een blogpost gezet: http://medianetwerk.ning.com/profiles/blogs/mijn-communicatiemoment...

Antwoorden op discussie

RSS

Interviews

Nieuwsbrief

Nieuwsbrief

Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)

Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Badge

Bezig met laden...

© 2025   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden