Nederlands MediaNetwerk

Ik loop met het plan rond een eigen persbureau te beginnen. Dat moet zich uitsluitend gaan bezighouden met het leveren van nieuws over de onderwerpen duurzaamheid en klimaatverandering. Ik wil dan o.a. nieuws uit verschillende bronnen leveren via drie aparte nieuwsbrieven. Nieuws uit diverse wereldwijde bronnen en zelf vervaardigd nieuws. Dit initiatief is met name gericht op ondernemingen en organisaties die duurzaamheid en klimaat serieus nemen in hun dagelijkse uitvoering van werkzaamheden of vanzelf al met deze aandachtspunten bezig zijn/er veel mee te maken hebben.

Meer info is terug te vinden op mijn site www.jp-tekstproducties.com, rubriek 'Persbureau i.o.. Op mijn site bevindt zich tevens een enquete-formulier waarmee ik de behoefte aan een dergelijk persbureau wil peilen. Dit is de rechtstreekse link ernaartoe. Het invullen neemt slechts maximaal vijf minuten in beslag.

Dank voor de medewerking.

Weergaven: 70

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Een persbureau is een product. Nieuws is een ingredient van het product. Om dat te verkopen, moet er een heldere propositie zijn. Het mag niet voor meervoudige uitleg vatbaar zijn.

Je persbureau moet zich gaan bezighouden met het leveren van nieuws over de onderwerpen Duurzaamheid en Klimaatverandering. Deels zijn het twee uiteenlopende onderwerpen.

Duurzaamheid op zich is een vrij ruim begrip. Duurzaamheid in relatie tot bouwen, natuur, ondernemen in het algemeen, voedselproductie en ga zo maar door. Duurzaamheid is geen stand-alone issue. Je zult het ergens mee in verband moeten brengen.

Klimaatverandering is een open deur. Het klimaat is altijd aan veranderingen onderhevig. Dat het zich nu blijkbaar in een hoger tempo voltrekt is een andere. Misschien moet je een betere verzamelnaam beginnen te zoeken voor het soort nieuws dat je wilt brengen.

Wees je ervan bewust dat je je niet (alleen) met journalistieke zaken moet bezighouden. Een perbureau is een bedrijvigheid waarbij veel meer komt kijken. Je bent dan ook ondernemer, marketier en journalist tegelijkertijd. Zeker als je het met succes wilt doen. Een alternatief is om er partners bij te vragen voor de 'andere' disciplines.

Anyway, veel succes met je initiatief.
Je hebt helemaal gelijk en ik vraag me ook af of ik het allemaal in mijn eentje ga redden. Echter, ik zal toch eerst zelf de nodige stappen moeten zetten om te weten te komen of het überhaupt zinvol is ermee door te gaan. Voordat ik Jan en alleman erbij betrek.

Wat het nieuws betreft: klimaatverandering en duurzaamheid hebben mijns inziens een directe link met elkaar. Door de klimaatverandering, lees: opwarming van de aarde, moeten we anders gaan leven. Willen we als mens zijnde overleven. Duurzaamheid heeft voor mij vooral te maken met transport en technologie en hun invloed op mens, natuur en klimaat.
Roy Ristie zei:
Een persbureau is een product. Nieuws is een ingredient van het product. Om dat te verkopen, moet er een heldere propositie zijn. Het mag niet voor meervoudige uitleg vatbaar zijn.

Je persbureau moet zich gaan bezighouden met het leveren van nieuws over de onderwerpen Duurzaamheid en Klimaatverandering. Deels zijn het twee uiteenlopende onderwerpen.

Duurzaamheid op zich is een vrij ruim begrip. Duurzaamheid in relatie tot bouwen, natuur, ondernemen in het algemeen, voedselproductie en ga zo maar door. Duurzaamheid is geen stand-alone issue. Je zult het ergens mee in verband moeten brengen.

Klimaatverandering is een open deur. Het klimaat is altijd aan veranderingen onderhevig. Dat het zich nu blijkbaar in een hoger tempo voltrekt is een andere. Misschien moet je een betere verzamelnaam beginnen te zoeken voor het soort nieuws dat je wilt brengen.

Wees je ervan bewust dat je je niet (alleen) met journalistieke zaken moet bezighouden. Een perbureau is een bedrijvigheid waarbij veel meer komt kijken. Je bent dan ook ondernemer, marketier en journalist tegelijkertijd. Zeker als je het met succes wilt doen. Een alternatief is om er partners bij te vragen voor de 'andere' disciplines.

Anyway, veel succes met je initiatief.

Antwoorden op discussie

RSS

Interviews

Nieuwsbrief

Nieuwsbrief

Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)

Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Badge

Bezig met laden...

© 2025   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden