Nederlands MediaNetwerk

Telegraaf wil delen van PCM kopen. Is dat een goed idee?

PCM dreigt zichzelf grotendeels aan de Persgroep van Christian van Thillo te verkopen - in Nederland inmiddels eigenaar van Het Parool en Q-Music. Frank Volmer, directielid van Telegraaf Media Nederland, ziet de bui al hangen: PCM voor een habbekrats in handen van de Belgische concurrentie en wil zelf ook graag een aantal PCM titels kopen. Is dat een goed idee?

Weergaven: 438

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Tendentieuze reactie van Volmer. Hoezo een habbekrats? Ik geloof niet dat hij zelf uit clementie de hoofdprijs wil gaan betalen. PCM beseft intussen zelf allang dat het opdelen van de boedel funest is voor minder renderende titels en heeft zoals verwacht het voorstel van TMG weggewuifd.
PCM is een aantal jaren 'in handen van' Britse durfinvesteerder Apax geweest. Gebrek aan een goede nieuwe strategie voor PCM, noopte de andere grootaandeelhouder (Stichting Democratie en Media) Apax weer uit te kopen. De aandeelhouders sponnen hier garen bij, echter PCM zelf bleef uitgehold en met torenhoge schulden achter. En nog steeds is er geen oplossing voor NRC en Volkskrant die elkaar binnen één concern het licht in de ogen niet gunnen. Mij lijkt dat dáár een oplossing voor moet komen: als het PMC denken niet past in Krantenland, moet je dan in één concern blijven concurreren? Dan vind ik een deelbelang van goede Vlaamse krantenmakers, zo gek nog niet!
Het is maar vanuit welk gezichtspunt je het bekijkt. Het zal zeker de positie van De Telegraaf versterken. De vraag is of PCM überhaupt delen moet verkopen. Wellicht levert het financieel iets op, maar of het de positie van PCM versterkt, is zeer de vraag. Ook vraag ik me af of de NRC wel past in een organisatie als De Telegraaf. Het is zaak dat PCM zich richt op de winstgevendheid lange termijn en volgens mij is NRC één van de sterkste titels. Die moet je dus juist niet verkopen.

Antwoorden op discussie

RSS

Interviews

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns


Badge

Bezig met laden...

© 2024   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden